Lite ledighet, skönt! Tröskelkraven, helvete!

Jag kom hem för ca en halvtimme sedan. Idag har vi haft textilslöjd där vi har lekt med (tovat) ull. Vi skulle göra handdockor och jag hade massor av saker jag ville göra men sedan krossades det med att vi var tvungna att hämta inspiration från de skönlitterära böckerna vi läst (Gulliver, Bröderna lejonhjärta och Nalle Puh). Men sen gjorde jag i alla fall ett bi. Sen gjorde jag även en liten spindel.

Efter det så åt vi lite lunch och opponerade på en annans grupp arbete till halv tre - kvart i tre.

Imorgon är vi lediga och då blir det i alla fall sovmorgon. Sen ska jag vara duktig och plugga. Jag behöver det men ser inte fram emot det. Känns hopplöst. Fick mail om tröskelreglerna idag. Helvete.

Jag är trött som ett as och mår illa.
Undrar vad vi ska äta ikväll.




(Här är mailet fast med onödig info borttagen)


Till alla lärarstuderande antagna 2008 eller 2007

Under våren 2009 genomfördes en ändring av tidigare tröskelregler i lärarprogrammet. De aktuella tröskelkraven ser ut så här:

  • För att påbörja termin fyra skall den studerande vara godkänd i kursen ”Den lärande människan, 15 hp” (Campus Norrköping)

En student som inte uppfyller tröskelkravet och som inte bedöms ha särskilda skäl får inte registrera sig på nya kurser inom programmet den aktuella terminen

Vi vill att du ska känna till tröskelkraven och i god tid kunna planera att ta igen eventuella rester. Vi vill också uppmana dig att omgående ta reda på vilka datum som gäller för förnyad examination. Tänk på att bedömning av inlämnade examinationer/kompletteringar endast sker vid fastställda tidpunkter.

Observera också att det är viktigt att du gör din förnyade examination med godkänt resultat så tidigt som möjligt så att resultatet kan rapporteras innan starten av respektive aktuell termin.  Vårterminen 2010 startar i måndag vecka 4. Om resultat rapporteras för sent riskerar du att inte kunna fortsätta studierna i vår eller nästa höst.

Om du har några frågor om tröskelreglerna, eller vill ha hjälp med studieplanering, ta kontakt med studievägledare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback