VFU och Kalasmottagning

Jag är nervös. Inte så kontigt eftersom allt var så konstigt förra gången.
Jag fick en plats, ett namn och ett nummer av min Fältmentor (nu kommer alla krångliga beteckningar igen). Hon hade två av tre rätt. Platsen var rätt men min vägledare heter Ingrid, inte Inger. Och två siffror i numret skulle byta plats. Men som tur är så finns hitta.se som jag kollade på efter några samtal med massa signaler och utan svar.
Min vägledare var inte där, hon hade slutat för dagen så jag ska försöka igen. Imorrn när vi letar böcker kanske. Pedagogen jag talade med lät däremot väldigt stressad och irriterad, inte ett bra första intryck... Men Fältmentorn däremot lät kanontrevlig!
Nu har jag läst om hur förskolan har jobbat i olika frågor under förra året och är nyfiken på att se en speciell sak. De har jobbat med motorik-övningar så som vi har pratat om på campus! Ska bli spännande och se om det bara är i "specialfall" de gjort det (med en resursperson) eller om de gör motorikövningar med alla.
Förskolan jobbar efter Reggio Emilia, men det är ingen Reggio Emilia-förskola om jag har förstått det rätt. Ska bli spännande att komma till en ny förskola. :) Hoppas hoppas hoppas att vägledaren är bra!!


Igår var det kalasmottagning med en massa gratis pennor och godis. Och två spel! Och lite annat smått och gott. Jag pratade med en tjej från academic work som jag ska maila. De behövde tydligen fler som kunde arbeta i lager där det inte innebar en massa tunga lyft! Det var bara vardagsjobb och det var bra om man kunde jobba 2-3 dagar i veckan (hel och/eller halvdagar) så det skulle jag kunna klämma in. Ska maila henne, så får vi hålla tummarna sen :)
Kalasmottagningen avslutades med moneybrother! Inget jag lyssnat på, men det var nice!
Vad som inte var nice däremot, vara alla IDIOTSTUDENTER som tränger sig i busskön när det är dags att åka hem. Vad är det för fel på alla!? Småskolebarn är galet mycke bättre än universitetsstudenter. Herre Gud säger jag bara. De tre bussarna blev fulla och vi fick ingen plats (fast vi var först i kön). Mina fötter höll på dö! Men efter ca 15 min kom det i alla fall tre bussar till. Där fick vi plats.
kalasmottagningen var i alla fall kanon och jag är massa nya överstrykningspennor (och annat) rikare!

Detta hade jag med mig hem:
En kalasmottagnings-tygpåse
Två A4 antackningsblock, randiga.
Ett A5-block med vita papper
Ett miniblock med rosa sidor
Två kalendrar
Små cykellysen
Två tandborstar
Ett nyckelband
Fyra kondomer
En magnet
Två konstiga gem
Ett tela2 mobilsmycke med det där fåret från reklamerna
En blå överstrykningspenna
En rosa överstrykningspenna
Två gula överstrykningspennor med inbyggda små postit-flärpar.
Två bläckpennor
En blyerspenna
Ett Jenga-spel! (eller vad det heter, det med klossar man ska dra ut)
+massa små lappar från olika ställen.

Detta är vad jag behöll. Sen slängde jag en massa papper och tidningar som inte var intressanta.

Joacim har ungefär samma saker som jag. Men han har inte Jenga, han tog ett fyra i rad.

Nu ska jag plugga och sen städa. När Joacim kommer blir det väl matlagning. Vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback