Mittinattenbloggeliblogg!

Det blev ett ganska okey besök hos läkaren. Jag behövde bara ta stick i fingret, vilket är Nemas Problemas! Sänkan låg på gränsen sa de. Jag fick träffa en läkare som jag knappt förstod vad han sa och jag skämdes när jag tredje gången sa "ursäkta, men jag hör inte vad du säger" på samma fråga.
Läkarbesöket i sig blev inte dyrt eftersom det gick på högbostnadsskyddet, men apotektbesöket gick på en hel del. Läkaren konstaterade att det tjöt härligt i mina luftrör (no shit!) och kom fram till att jag nu behöver astmaspray med kortison utöver min Ventoline som öppnar upp luftvägarna. Så nu har jag "riktig" astmaspray. Så det inhandlades ny Ventoline och den nya Pulmicort. Jag fixade även allergitabletter. Där gjorde jag en tabbe dock. Tänkte inte alls på att hur stor förpackning han skrev ut. 100 stycken. Etthundra allergitabletter! Som går ut i datum om två år. 100 tabletter på 2 år! Så många har jag inte ens ätit på alla mina år hittils!
Jag passade även på att köpa lite Valenrina Forte, får se när jag vågar testa dem. Tycker det är läskigt att testa nya saker. När det gällde nya sprayen ringde jag till Jenny och frågade typ "Ska man inte märka att man tagit den!? Med Ventoline får man ju hela pulversatsen i munnen!" Men det skulle tydligen inte märkas, där ser man.
Apotekssumman hamnade på 900:-
Jippie, nu är jag pank på riktigt!

Något som är kul är att jag idag (igår, tisdag) hämtat ut två vinster från två tävlingar! Jag vann ett pocketogram och ett spel (wii sing encore).

Något annat som är ännu kuligare är att SKÖN lät mig vara med nu!

Nu ska jag sova. Blir skola imorrn. Har hållit mig hemma eftersom jag hostat så hiiiiimla mycket. Jag skulle inte ha fått ut något av skolan när jag måste koncentrera mig på att inte hosta och alla andra hade blivit irriterade på min hosta. Kommer hosta imorrn med, men jag ska göra ett försök iaf. Jag får la gå ut om det blir för jobbigt och bara ta det som är med gruppen efter seminariet.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hihi. "hela pulversatsen i munnen". Jag har hemsk humor.



Grattis till att du fick vara med i koren nu! KRam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback