VFU

Det är lite tråkigt att bara ha en veckas VFU. Det är svårt att få tiden att räcka till när man ska sätta sig in i vad klassen/klasserna sysslar med just denna vecka, planera uppgifter och göra material till uppgifter. Planering blev väl klar igår och materialet pysslade jag med idag så att de elever som ska vara lediga några dagar skulle hinna få det. Imorrn ska jag fortsätta pyssla lite med material som behövs till lektionerna på torsdag - göra ett underlag för en mindmap och kopiera en OH som jag glömde idag.

För att göra allt lite krångligare som lärarstudent/vikarie så är inte skolans gästkonton kopplade till skrivarna. Har varit det förut, men förra VFUpeioden var de inte det. Jag gick och sade till om detta och teknikern skulle fixa det. Ska gå till honom imorgon igen. Kan det inte fixas får de lösa det genom att ge mig en inloggning som det funkar på, kommer inte att vara glad om jag ständigt måste be min handledare logga in för att jag ska skria ut, under nästa period. Nästa period kommer vara hela maj!

Annars? Jag har ont i huvudet. Jag vill att Joacim ska komma hem så vi kan äta 4-stjärniga semlor! Jag och Joacim har stegräknare till DS, jag går i alla fall minst 3000 steg (vilket är minimi-målet) per dag. Jag känner bäbisen sprattla, det kittlas, och Joacim är avundsjuk - han vill också känna. Igår tittade jag på slash grät mig igenom "en unge i minuten". Innan det var det en nörd i "Halv åtta hos mig".

Det heter ett barn och en unge. Tänk på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback