En tuff fredag.

Här kommer ett sammanfattande och luddigt inlägg för att få ur mig lite. 

Eftersom jag inte kunde vara ledig i fredags så fick jag åka tåg till Enköping. Pappan ringde, vi hade ett bra samtal och bestämde att han skulle möta mig vid tåget i Enköping för en snabb träff. I tågbytet planerade jag även att äta middag med en fin vän i Stockholm eftersom det är typ 40min dötid. 

Det blev inte riktigt så. Tåget blev försenat pga obehöriga på spåret. Middagen blev inte av. Pappan mötte mig, men han möttes inte av en jublande dotter då han inte var acceptabel. Upprepningar. Svårt att lyssna. Ofokuserad till max. Jag avslutade mötet med orden "Nu vill jag att vi säger hej då. Jag går in och väntar på J och du går härifrån."

Besvikelsens tårar blandades med stolthet över att hålla murarna stabila och jag försökte ringa till tröst. J svarade inte. Fina vännen svarade inte. Mamman svarade inte. Systern svarade och hon och den bättre pappan hämtade mig. 

Fick fira systeryster och träffa lite fin släkt på fredagen <3

Jag har trängt undan tankarna kring mötet med pappan, försökt fokusera på glädjen i fester och bröllop.

Under vigseln sjöng jag "utan dina andetag" och "1 2 3 4". Höjande med alla positiva kommentarer! 

Nu har jag alltså varit hemma och sjuk några dagar. Magsjuka. Ångest över att vara sjuk, att det är jobbigt för mina arbetskamrater, att jag inte orkar plugga, att jag är en tråkig mamma. De undertryckta känslorna har säkert påverkat en del också. 

Nu är min karantän över. Jag ska tyvärr inte jobba imorgon ändå, för när jag hörde av mig till jobbet så var det ännu ostabilt. Får se om morgondagen blir till något vettigt nu när jag mår bättre. 

Nu serverar J te och macka. <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback