Nördig Påskhelg.

Påsk betyder, sedan ett år tillbaka, speeeeeel! Under påskhelgen är det nämligen GothCon, spelkonvent i Göteborg. Årets GothCon var awesome! Jag kan bara jämföra med förra året, men oj så skönt att slippa den rackarns backen ner till kiosken och kunna sova när man vill - inte behöva sitta och vänta på rollspelare som envisas med att utnyttja salen hela tiden ut. Något som saknas är dock annan dricka än kaffe och te. Det är inte längre bara LinCon som har saft, jag tycker att GothCon ska se till att följa med i utvecklingen ;) SPECIELLT när det är så underbart fint väder som det har varit i helgen! Ett minus är dock att många fönster inte går att öppna, men det är sånt man får ta. Istället för att kunna andas inne så drog vi ut ett mahjongbord och spelade tills solen gömde sig bakom husen även ett par partier Shadow Hunters avverkades sittandes på gräset i solen. Jag lyckades att ovinna varje parti av Shadow Hunters.

Jag spelade inte så mycket olika spel faktiskt. Blev två omgångar av en nyhet (7 wonders) som även inhandlades. Joacim köpte också, efter att ha tjatat i månader, Fyru of Dracula. Jag köpte ett mjukisdjur (Black Night med avtagbara armar och ben) och lite vatten till Carcassonne.

Vi gjorde ett tappert försök till att spela Arkham Horror. MEN vi började alldeles för sent och mitt i så ville folk titta på Verbal Combat. Vi kom nog halvvägs in i spelet, vi hade med största sannorlighet förlorat.

Annars blev det en väldans massa Mahjong. Lärde Adde och Victor och kände mig lite stolt över hur snabb Adde var på att börja bry sig om poängpappret. Jag avslutade konventet med att dra in en tredjeplats (av 17) i Mahjongturneringen. Hurra för mig! Får se om jag blir 1a nästa gång då jag blivit 5a och 3a i mina två spelade turneringar. ^^

Konventet bjöd på många välbekanta ansikten men jag tillbringade den mesta tiden med de personer jag åkte dit med. Alla verkade ha fullt upp på varsina håll men då och då sprang man ihop med folk och pratade lite. Detta konvent har knappt bestått av någon dötid alls - great success! Jonis är en sådan där SARZare som är uppbokad på en massa pass och spelar även Maffia, blev inget spelande alls med honom (sadface) men, som jag sagt till honom; det hinner tas igen :) Jag tillbringar en del textad tid med honom, så det känns nästan som att han var en av dem jag åkte dit med. Det är inte heller långt kvar till NerdCon! Tiden kommer nog rusa fram, för nu är det slutspurt i skolan. Hua, har massa att göra... VFU i 4 veckor kommer dock bli awesome!

En tanke som slog mig: nästa år kan vi inte dra med tre pers till i vår bil, då är vi nämligen tre i denna familj! ^^

Nu ska jag spela fiaturnering på spigo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback