Norrköping

Jag trivs, men jag är ensam och jag saknar...

 

De första veckorna har varit fruktansvärt hetsiga.
Jag förstår inte hur lärarna tänker. Hur kan de dra igång en kurs stenhårt medans nolle-p fortfarande är igång? Hur kan de förvänta sig att man ska kunna läsa alla böcker inför föreläsningarna, när vi inte fått någon riktig chans att skaffa dem?
Galet...

 

Faddrarna och de nya studenterna är underbara. Har träffat så mycket trevligt folk!
De jag träffat mest av nya lärar-studenter är Cykel-Johan, Viktor, Madde och Maritza. Sen träffade jag en trevlig kille som inte går lärare - tror han är teknolog- som gillar tv-spel :p Jakob hette han. Men honom har jag inte sett sen...sist...när vi hade förfest tillsammans med andra och det senare var utgång på Otten.

 

Det finns en tjej som Joacim tycker jag ska umgås mer med, en tv-spels tjej, men mitt första intryck av henne har inte varit bra... Vi får väl se senare. Hoppas på att hon inte är som jag tror hon är.

 

Om en vecka kommer Joacim igen! Då kommer han att vara ledig i två veckor! (jippie) Nästa helg kommer även resten av familjen Norberg hit för att sova över. Det ska vara en danstävling här nästa lördag, så de använder mig som B&B fre-lör.

 

Annars känner jag mig dum just nu... Om två veckor är det dop (Alice) och om tre veckor fuller Emilia år. Och jag kommer antagligen inte att åka till Enköping för något av dem... Usch... Men de borde förstå tycker jag.

 

 

Imorrn är det finsittning - finalen av nolle-p. Jag ska ha min balklänning då :) Får se hur många andra som har belklänning. Brukar inte vara så många har jag fått höra. Men men... Jag vill gärna använda den, efetrsom jag har en!

 

 

På måndag har jag beställt klipptid. Får se hur det blir. Har ingen aning om hur jag vill bli klippt... De får väl göra vad de vill :p
Kostar 180:-, vilken känns väldigt bra för min plånbok. Pengarna bara försvinner till en massa kurslitteratur.. :/

Underbart vackert! Detta är en bra stad om man gillar och kan fotografera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback