2 dagar kvar...

...tills torsdag! Långhelg i Enköping och jag får äntligen träffa Joacim och familjen igen!

Igår bakade jag med Martin. Kladdkaka, Kolakakor och fem-minuters-kola. Blev jäkla gott.
Men jag jag ruskigt irriterad i början för jag blev arg när vi kom ut från coop. Vi var där för att köpa indigrienser. I kassan tar jag ut en extra hundring. Jag får kvittot och vänder mig sedan om till den andra kassan för att ta ut ett paket. Jag kommer då på att jag inte fått den extra hundralappen som jag skulle få, och påpekar det.
"Jo, jag vet att jag har gett den till dig!" säger kärringen i kassan och vägrar ge mig den = anklagar mig för stöld.
Efter att jag letat i fickor och på golv så står jag kvar (jag ger mig inte, jag vet att jag har rätt) och hon fortsätter tjata om att hon har gett mig den. "Nej, jag fick bara kvittot!", såger jag. Vi fortsätter ett tag och hon börjar snacka om att "jaa.. vi räknar kassan varje kväll så imorrn kommer vi att se att det saknas." = fortsätter att anklaga mig för stöld.
Tillslut får jag i alla fall min hundralapp.
Jag ska ta och gå ner efter maten och fråga om det saknades en hundralapp från kassan, annars kommer jag att kräva en ursäkt. Jag blev ruskigt illa bemött tycker jag och funderar starkt över att sluta handla där. Hade jag varit 20 år äldre hade hon antagligen inte tvekat på att ge mig den.
Klockan var runt 6 när vi var där. Jag kan tänka mig att hon haft en lång dag och glömde ge mig den.

Tjuriga kärringar har inget i kassan att göra. De kan hålla sig på lagret någonstans, möjligtvis plocka upp varor på hyllorna.

 


 

Jag gick ner till coop innan maten och...
SUBBAN I KASSAN HADE FEEEEEL!!!!

Hon gick och kollade och kom tillbaka (stod en bit bort) och sa: "Ja, det stämde i kassan. Det är lugnt." (hon börjar gå igen)
Jag säger: "Ja, men du är skyldig mig en stor ursäkt!"
Hon: "Jaja, förlåt, det är lugnt"

Alltså, jag har fortfarande inte godtagit förlåtelsen eftersom hon inte menade det och fick det fortfarande att låta som att jag hade gjort fel.
Jag skulle ha stått på mig mer och bett om kompensation, men hon var så ivrig på att gå ifrån igen.
Men nu vet jag att jag hade rätt och hon hade fel (fast det visste jag redan igår).

 


 

Nu har jag även skickat ett mail till coop för att se om jag får någon kompensation för att jag blivit illa bemött. Jag kunde ju inte ta det med henne eftersom hon gick därifrån.


Kommentarer
Postat av: Patrik

Idioter i serviceyrken... Det är bara att bojkotta coop helt enkelt, man ska inte få bli bemött på de där viset. Bra att du stod på dig!^^

Postat av: Matilda

Nästan så jag tycker att du ska bojkotta coop om du har möjligheten att handla någon annanstans istället och ifall du inte får en riktig ursäkt. Otroligt duktigt av dig att du stod på dig! =)

2008-12-02 @ 20:49:33
URL: http://bajenflicka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback