Mail till Coop.

Hej.

Magdalena heter jag och bor i Norrköping. Igår handlade jag på coop nära och blev, enligt mig, väldigt illa bemött.

När jag betalade så bad jag om att ta ut en hundralapp, vilket jag givetvis skulle få. Jag betalade för mina varor och den extra hundralappen och fick sedan mitt kvitto. Jag hade en vän med mig som tog hand om varorna så jag vände på mig för att ställa mig i den andra kassan för att ta ut ett paket, som man gör i den kassan. Då kommer jag på att jag inte fått den extra hundralappen. Jag vänder mig då tillbaka till den första kassan för att uppmärksamma henne om detta och få mina pengar. Men det blev inte alls som väntat utan det blev en stor situation av det då hon anklagade mig för att ha tagit hundralappen eftersom "hon var säker på att hon gett mig den". Jag letade igenom fickor, golv och plånbok (lätt igenomsökt då jag är student och inte har kontanter i plånboken för att inte göra av med dem) inför två kassörskor och en 5-6 andra personer i kassakön. Vi fortsätter att argumentera och hon säger "ja, men vi räknar kassan och då kommer vi se om du har ljugit" (vilket som mig betyder = "Vi räknar kassan och kommer se ATT du ljuger" för det var så hon lät och såg på mig). Även om det tog ett bra tag så fick jag tillslut den hundralappen som vi argumenterat om, men det syndes verkligen att hon absolut inte ville ge mig den.

Det första jag tänkte på, då jag är 19 år, var: "Hade jag varit 20 år äldre så hade hon knappast gått på mig så som hon gjorde"

Detta fick mig att må väldigt dåligt och det tynger mig fortfarande. Jag är ganska nyinflyttad men har ändå bott här i några månader och har handlat där ganska ofta då jag bor precis vid affären, och vill gärna kunna bli litad på som kund. Jag har överväger att söka mig till en annan affär då jag känner att jag inte kommer att kunna släppa detta, även om jag har bevisat mig oskyldig.

Jag bevisade mig oskyldig genom att gå dit idag igen för att se vad räkningen av kassan hade visat. Det var samma person i kassan som igår och denne gick för att se resultatet (en annan kassörska tar över kassan, kanske så slutade personen sitt pass).
När personen kom tillbaka kom denne inte ens ända fram till mig, utan stod en bit bort. Personen sade: "Det stämde, det är lugnt." sedan vänder denne sig bort för att gå igen. Men jag stoppar personen genom att säga "Tack, ja.. Men du är skyldig mig en stor ursäkt". Den 'stora ursäkten' blev inte mer än "Ja. Förlåt, det är lugnt" medan personen går därifrån.

Detta är för mig inte en godkänd ursäkt. Personen säger varken att jag hade rätt eller att det var hon som hade fel, utan bara ett kort (och omenat?) 'förlåt'.

Eftersom personen redan gått därifrån så kunde jag inte säga något mer. Så jag vänder mig hit och frågar om jag får någon kompensation för detta bemötande?

Peronen fick mig att framstå som en tjuv. Men det som känns värst är att denne fick mig att framstå som en tjuv inför så många personer, som antagligen också bor här i närheten. DE personerna har inte fått bevis på min oskuld och antagligen har de nu en uppfattning om mig som 'hon som lurar kassörskan på pengar'.


Detta blev ett långt mail, men jag hoppas att det går att förstå min mening med det och jag hoppas verkligen att någon läser det och tar det på allvar.


Hälsningar
Magdalena Runngren, coop-kund (även innehavare av coop-kort)

Kommentarer
Postat av: Louise

usch. sånt där gör mig vansinnig! så där får det fan inte gå till! Hoppas du får nån ordning på't i alla fall! Och nej, jag skulle inte heller vilja sätta min fot där igen.. även om du var oskyldig, men hon betedde sig vääldigt illa.

Postat av: Jennifer

Bra gjort gumman!

2008-12-03 @ 21:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback