VFU

Eftersom jag hade så mycket att skriva på bilddagboken, så kopierar jag och skriver mer.

Första uppgiften (hålla i samling), igår, gick jättebra. Fågeldansen var en succé!
Körde:
Fågeldansen
Honkey Tonk
Ram sam sam
Önskelåtar


Andra uppgiften (läsa bok och tala om den), idag, gick också jättebra!
Läste Petter och hans fyra getter som uppgift, som vi sedan talade om.
Sen läste jag även Pelle Svanslös och snögubben.

Men det är jobbigt att vägledaren bara sitter i ett hörn och antecknar saker. Usch. Hoppas hon har fokuserat på saker jag gjorde bra, och inte dåligt.... Förra VFUveckan fick jag ju massa negativt och det som var bra var "..att du sa åt dem att ha målartröjor" (stärker inte riktigt självförtroendet, speciellt inte första veckan man är ute).

Vi ska ha samtal imorrn och gå igenom hur veckan har gått.
Veckan har enligt mig gått jättebra. Det känns mycket bättre nu när jag varit där en hel vecka, än när jag var där strödagar. Jag har bra kontakt med barnen och det känns som att jag varit där i evigheter :)
Jag har även börjat känna mig mer  säker bland de andra pedagogerna. Visst känns det fortfarande som att de "bara ser mig om en student", men jag pratar mer med dem nu.
Anna, den äldre studenten, har jag däremot pratat mycket med. Det känns lättare att tala med en annan student än med pedagogerna som dömmer mig i det jag gör. De har ju även en massa mera erfarenheter och flera av dem har barn. 

Idag kände jag även att jag fick ganska bra kontakt med Patrik . Det är en vikarie som varit där några dagar denna vecka. Han ska till Enköping och göra lumpen, och jag tycker synd om honom för det. Usch. Komma härifrån och hamna i Enköping måste vara jobbigt.
"Vad finns det att göra i Enköping?"
"Jaa, du kan ju samla ihop ett gäng och gå på parkvandring i våra femtioelva parker. Eller göra rondellhundar."
"Finns det inga bra uteställen"
"Uteställen finns det, men bra vet jag inte. Det största är där 'alla träffas'. Mina föräldrar tillexempel"

Usch. Enköping är en fin, men fruktansvärt tråkig stad. Ska man bo där ska man bo på landet och inte vara ute efter ett schysst uteliv.
Enköping passar pensionärer och småbarnsfamiljer.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Korrektomundo angående Enköping min vän!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback