Självkänslan är på topp!

Fredag:
Nolle-p's efterfest.

Gick till Martin (cider ett) sen var det förfest hos Gotland (Sabina). (cider två, cider tre)
Jag och  Viktor från 1:1, sen var det massa tjejer och Martin från 1:2.

Sen var det vidare till trappan. (cider fyra)
Tyvärr var det inte så många där... Men det var trevligt :)
De hade ordnat med tilltugg och GuitarHero.

Efter trappan gick vi till Martin.
Jag, Martin, FadderAdde, Gotland, Emma och  Plonke (Ingegerd - stavning?)

Jag  (kanske var dumt) introducerade "pussbiljetter" hos Gotland. Men de hittade på egna regler...
Jag brukar hålla mig ifrån den leken annars och nu kännde jag mig som ett as när jag pussades med folk.
BlondEmma, Viktor, Martin (tror det blev en riktig puss någon gång. Annars var det bara på kinden), CykelJohan och FadderAdde.

(Eftersom jag drack med stora mellanrum var jag nykter. Då kände jag mig lite bra i alla fall. Men det gjorde inte att as-känslorna försvann. Tvärtom)

Adde gissade på att jag var född -87, sen gick han uppåt till -84. Men då var jag för stolt för att låta honom fortsätta.
Detta kan jag leva länge på :)


Lördag:
Riktigt slappt och skönt efter all stress.


Söndag:
Dagen startade inge vidare. Vaknade gråtandes. Dumma drömmar.

Drömde att det var på fredag och jag åkte till Joacim istället för att han kom hit.
När jag kom dit så gjorde han slut med mig och stängde in sig på sitt rum och visade sig inte mer. Jag fick sova i ett annat rum.
På natten smög jag in till honom för att få stjäla lite närhet då han sov. Men jag vände när jag öppnat dörren eftersom han där låg tätt intill en tjej (som hette Lena och var modell) och tittade på film.
Jag skrek och gät lite, sen gick jag därifrån.
Joacim gick efter mig (Lena blev jättearg för att han gick efter. Och för att hon inte visste om mig. Så hon gick hem) och pratade med mig.
Vet inte hur det blev, men jag antar att det blev bra... När jag vaknade från drömmen så var han jäkligt tänd (vilket han inte var innan han kom och pratade om mig).


Martin drog in mig i Betapet-träsket... Kul sysselsättning, men jag får bara sämre och sämre rank. Haha


Kvällen blev däremot bra. (även om jag inte ville somna)
Fick mail oom att jag KLARADE Den Fucking Jävla Tentan.
Underbart!!
Känns underbart att komma från gymnasiet med omprov (i så gott som varje ämne  och varje prov) i bagaget och KLARA tentan på första försöket fstäm jag inte pluggat speciellt inför den.
     Jag koncentrerade mig på loggarna istället. Jag har ju läst den litteratur som man behöver för dem, men inte fördjupat mig mer än nödvändigt. Vissa böcker har jag knappt öppnat och det visade sig att vissa av dem var väldigt bra om man hade läst inför tentan.
Men jag fick 11 (minsta) och det spelar ingen roll ifall jag skulle fått mer eftersom man bara kan få G.

Här passar AW's kommentar i alla fall... "Du får ett G, men du har väl inte satsat på något annat?"  Måste maila och skälla på honom någon dag... Så där ska man inte säga till sina elever. Klart jag satsade högre, men jag klarade det aldrig.  Men jag var för nerstämd för att tjafsa då (inte så konstigt om man får höra sånt) men nu har jag fått så mycket beröm och uppmuntran av lärare och vänner här i Norrköping, så nu är självkänslan mycket bättre.




Omstart! Omstart!
Ny stad, nytt folk, nya vänner,
ingen jag är rädd för att möta på stan...
Eget liv, egen lägenhet, egen kärlek
självkänsla


Idag köpte jag min overall. Röd. Så nu måste jag köpa saker så att jag kan sy på alla märken, och de gröna och silvriga ränderna... Jobbigt.... Hur ska detta gå!?
AGNES!! Kom hit och sy åt mig! (Jag saknar dig!)


Joacim har fått ett mystiskt brev som säger att han ska omplacerad till och med i januari.... Betyder det att det inte blir någon muck den 28/11!?
Får se sen när de kommit tillbaka från fält och han har läst brevet när han kommer till Enköping.
Är det så att han ska vara inne längre, så avskyr jag värnplikten!
Alltid tyckt bra om den annars. Alla som kan borde ta chansen. Man lär sig säker en massa nödvändigt (och inte bara att leka med vapen).

 

Fick reda på att JJ (Fadder"Gud"Jonathan, 2 våningar ovanför) är bortrest...
Jag har fruktansvärd lust att täcka hans dörr med post-it lappar innan han kommer hem! :D
Men jag vet inte när han kommer hem, tyvärr...
Det skulle ha varit kul.
Mycket kul!


Kommentarer
Postat av: Matilda

GRattis till att du klarade tentan! Vi får försöka spela klart en omgång betabet någon dag när vi har tid :) Saknar dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback