Om Abort

Jag är emot abort (men dock inte fullt ut). Jag förstår om man vill göra abort om det gäller våldtäkt eller om ens skydd inte har fungerat.
Nyss läste jag en tråd på familjeliv om hur många gånger man varit gravid. En tjej - 27 år - svarade "7 ggr. abort, abort, barn, barn, abort, abort, missfall". Jag har ingen aning om varför hon gjort  så många aborter, men det låter lite extremt... Abort är inte ett sätt att inte få barn, för det finns skydd. I mitt huvud hoppas jag att hon har testat olika sortes skydd och att inget har fungerat, för om hon inte skyddat sig så känns det fruktansvärt okänsligt.

Kvinnokroppen är underlig, att det kan skilja så mellan kvinnor... Vissa får missfall efter missfall när de väl lyckas bli gravida, andra blir gravida av att bara se på en man.



En annan tråd, som läste för ett tag sedan, handlade om en kvinna som hade varit otrogen och blivit gravid. Grejen var att hennes man var utomlands (i tre månader sammanlagt) och skulle vara borta ett tag till. Hon undrade om hon skulle..
1. Göra abort innan han kom hem. Men då var det ju inte säkert att hon skulle kunna ha sex när han kom hem och då visste hon inte hur hon skulle förklara det. Men det skulle ju komma fram hos barnmorskan när de två blir gravida.
2. Låtsas som att hennes man gjort henne gravid så fort han kom hem. Men då skulle ju han ändå fatta att något var fel sedan när det skulle bestämmas förlossningsdag och så.
3. Vänta tills han kom hem, berätta som det var och DÅ bestämma tillsammans med mannen om de skule göra abort eller ej. Hon skulle då vara i vecka 12 om jag minns rätt.

Allt känns sjukt, men Herre Gud.... Göra abort i vecka 12!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback