Tårar

Inte idag, men i onsdags och torsdags. Det var ju i onsdags som min vägledare sa så där till mig men i torsdags hade vi "krismöte" vi två tillsammans med fältmentorn. Det blev mycket sagt och jag är tacksam över att jag har en så bra fältmentor. Hon väger upp för  vägledaren.

Kanske ska reda ut begreppen lite...

Vägledare är den person på verksamheten som tar hand om en av de studenter som är där. Vägledaren ska hjälpa en att utvecklas och bedömmer även uppgifterna man gör och ens vecka på verksamheten.

Har man några problem så reporterar man till Fältmentorn som har hand om alla Vägledare och studenter i området denne har hand om. Man har även regelbunden kontakt med fältmentorn för att denne ska ha lite koll på hur det går.

 

Eftersom vi hade krismöte i torsdags så hann jag inte med uppgiften då, så jag hade den på fredagen istället. Jag tycker att det gick bra och barnen var väldigt intresserade redan uppgiften började "Vi ska plantera!!" sa de och de andra barnen ville också, men jag fick förklara för dem att det bara var några som skulle komma med mig och plantera, de andra kunde få göra det en annan dag.

När jag kommer till verksamheten nästa gång (nästa VFU-tillfälle) så ska vi plantera blommorna ute om det inte är så att de varit tvugna att plantera ut dem tidigare. Jag tror det blir bra att ha solrosorna på verksamheten istället för att de ska ta hem dem. Det var mitt förslag förresten och vägledaren tyckte också att det lät bra.

Men jag ska till verksamheten imorrn för att prata med vägledaren om hur hon tyckte att uppgiften gick. Allt blev ju uppskjutet, så det blev även vårat samtal. Jag hoppas att hon också tycker att det gick bra och att jag får bra vägledarrespons. Jag hoppas speciellt på att hon inte längre ska "fundera på om detta verkligen är något för mig". Antagligen inte. Allt känns så rätt för mig, så hennes åsikt borde jag inte bry mig om heller.... Men det är hennes jobb att tala om sådant, och det förstår jag. Men eftersom hon inte har sagt något tididgare (vi har dålig kommunikation som vi måste utveckla), inte ens tagit upp det på något sätt, så tyder det hela på missuppfattningar... Vi kom fram till det på krismötet. Att jag är osäker beror inte på barnen, utan på pedagogerna... Orkar inte förklara mer, men vi har i alla fall pratat mer om det nu och vi ska jobba på det nästa, och sista, gången jag är där. Bättre sent än aldrig.

 

Just nu sitter jag i soffan med Joacim som kollar på smash lab på discovery. Joacim är myspys. Han har bakat en kladdkaka som står i köket eftersom vi behöver bli av med ägg (bara därför, jag lovar). Får se om det blir en omelett på tisdag kanske.

 

Jag orkar inte bry mig om ifall någon annan än jag förstår vad som står, för det bryr jag mig inte om. Är någon intresserad för väl denne fråga om detaljer som saknas eller om något är oklart.

 

Kram på de som läser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback