USB

Det hände nått litet kul idag. Eller igår.
Igårkväll lät det som att någon stoppade ner något i bervinkastet, en nyckel eller liknande... Joacim gick och tilltade, men såg inget. Idag när reklmen kom så hittade jag Joacims USB-minne innanför dörren. USBn har varit borta ett tag. Antagligen har någon hittat det och fått adressen från det CV som Joacim har på minnet och kanske fastnade det i inkastet igår och blev nerputtat av posten idag.

Kul i alla fall.

USBminnet är halft trasigt i utseendeväg och inte speciellt stort i minne (tror jag) så det kanske inte var något att ha kvar för den person som hittade det.

Tack i alla fall till den okända personen som inte ringde på eller lämna en lapp.

En annan kul sak hände nyss. En granne kom ner medans vi höll på packa in saker i hissen och ville ha hjälp med sin mobil. Hon hade fått två samtal sa hon och visste inte vem det var ifrån. Samtalslista, missade samtal, två stycken på översta nummret. Sen var det löst. :) Kul att kunna hjälpa till. Jag tror det var samma dam som jag hjälpte med tvättstugan när jag flyttade in.

Nu har Joacim åkt, det regnar och det behövs diskas och städas och fixas.... Och pluggas. Usch. På fredag tar jag tåget till Enköping för det är dags för LAN igen. Jag kan plugga där om så är, för det är skrivuppgifter. Men det får bli reservplan ifall jag inte hunnit klart.

Ikväll ska jag spela yatzy och fia med knuff på spigo hade jag tänkt.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag har också spigo nu!

Kul att det finns snälla personer som lämnar tillbaka usb-minnen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback