Nya tag

Fick mail om det väntade U'et på tentan. Nu kommer jag lägga det mesta åt sidan så att jag kanske klarar sista försöket den 5 december. Skulle hellre fira bror än att skriva tenta. Men jag får ta tåget/bilen efter tentan. Vi får se om det blir bil eller tåg.

Eftersom jag har en kurs just nu så måste jag prioritera. Grupparbeten kommer först. Sen saker med obligatorisk närvaro. Uppsatsen och loggarna kommer komma ikläm... Jag kommer göra dem, men jag kommer inte lägga ner tid på dem. De är lätta lättare att ta igen än det andra.

Pluggandet känns tungt... Jag kommer klara det, men det känns så oerhört tugnt. Utöver detta har jag obehagliga drömmar (jag har feber på nätterna just nu, men drömmer jobbigt annars också) och dålig sömnsrythm. Jag är less på att det inte ser bra ut hemma. Jag försöker att hugga tag i det men jag är dålig på att slänga saker och jag vet inte riktigt var jag ska börja någonstans. Både jag och Joacim är prylmänniskor. Jag går också och oroar mig över annat. En massa annat. Saker jag inte vill skriva om och hellst inte tänka på. Nej, det är inte så allvarligt som det låter.

Jag tycker om att veta saker i förväg och kunna ha en bra planering. Det märks inte i mitt pluggande just nu. Känns inte som att jag har koll på något alls. Känns så värdelöst att inte veta vad som hända skall... Kommer jag behöva gå någon av de kurser jag sökt eller kommer jag få fortsätta köra på med lärarprogrammet? Jag skulle behöva åka iväg en vecka eller två och få koppla av. Över jul och nyår hade varit skönt men det finns ingen möjlighet till det tyvärr... Saknas pengar till det.

Jag funderar på att strunta i kören ikväll. Jag gilar det och det gör mig gott men jag behöver plugga. Får se hur det ser ut när klockan börjar närma sig.

Nu ska jag sätta mig djupt in i böckerna som skriker på mig.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Låter tungt just nu. Jag hoppas det löser sig. Fördelen med att flytta är att man kan slänga alla onödiga prylar man samlat på sig. Jag är också en jävel på att spara onödiga papper har jag upptäckt. :P



Men hursom, hoppas det fixar sig för dig finaste magga. Och att sömnen bättras.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback