Domedag? Nästan i alla fall

Imorgon, 8-12, är det dags för djävulstentan. Jag har noll koll känner jag just nu eftersom jag inte hunnit plugga så mycket jag önskat, knappt alls faktiskt, eftersom vi haft så mycket grupparbeten denna kurs. Jag prioriterar grupparbeten först eftersom de inte bara drabbar mig och för att de är jobbigare att kompletera. Men i denna kurser har jag inte kunnat lägga det egna åt sidan heller, eftersom det ända som är eget är VFU och en portfolio (tre texter). Portfoliot har vi seminarie på. Jag har inte skrivit portfolion speciellt seriöst och räknar med en kompletering på detta. Men jag ville ändå ha något att komma med så att jag slipper kompletera seminariet.

Irriterande sak: Vi fick deadline tors 15/10 16.45. Sen ändrar kursansvarig det till ons 14/10! Eftersom vi var lediga tis-torsdag så skulle jag skriva portfolion då, vilket gör att jag får 24h mindre tid på mig. Mailar och är sur och stressad. Stressar som i in i helvete med texterna och får in dem till nya deadline. Är helt missnöjd med texterna. Sen, efter att vi lämnat in så kommer kursansvarig på att "hoppsan, så där kunde jag inte göra" och ger oss tid till på måndag med texterna! Jättebra för dem som inte hade deadline på onsdagen och för de som faktiskt orkar sätta sig in och ändra texterna. Men det gör inte jag. Jag har tentan nu i första hand som jag ska plugga till i natt. Pluggade även igår. Imorgon och på söndag så kan jag sätta mig med texterna och pilla på dem om jag känner för det. Helvete vad irriterad jag blir på kursansvariga som inte vet vad de vill och ändrar sig fram och tillbaka när det står skriven en sak i studiehandledningen.

MÖH! Nu ska jag se vilken pizza jag vill ha, för Joacim orkar inte laga mat. Jag gjorde en svampsoppa igår som blev över förväntan! Dock upptäckte jag att laktosfri mjölk inte fungerar jättebra till redning. Då vet jag det. Använder inte laktosfri annars, men nu var det de vi råkade ha eftersom jag och emma och plonke skulle ha ätit chokladpudding. Det kanske blir chokladpudding imorgon istället? Ska höra med tjejjorna.

Nu ska jag välja pizza och plugga. Fredagsmys? Nej, inte denna fredag i alla fall. Det får bli lördagsmys istället.

Kommentarer
Postat av: Malin

Först tack för de fina orden i min blogg. =)

Förstår att du blir irriterad på att de håller på att ändra så där, de verkar inte alltid tänka på oss studenter och vad som är bäst för oss kan man tycka.

Hoppas pizzan är god och att du får en bra fredag, och lycka till på tentan.

Kram

Postat av: Matilda

Lycka lycka lycka lycka till imorgon bästaste Magga! Jag håller tummarna för dig! KRAMKRAMKRAM!

2009-10-16 @ 19:17:31
URL: http://bajenflicka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback