Är det någon som ens kan tänka på henne utan att bli förbannad?

"Hon" är såklart den lilla munsnörplande "jag-gör-så-svåra-tentor-för-att-jag-ska-rensa-ut-elever-från-lärarprogrammet"-Monica.
Det första hon sa till oss var att hennes uppgift här var att rensa ut elever som inte hör hemma på lärarprogrammet (någon som känner igen detta från andra världskriget?). Det blir bättre..... På resurstillfället sa hon "Detta är lika jobbigt för mig som det är för er" Ett X antal "nej" kom då från salen. "Jo, det är det faktiskt!" Någon ifrågasatte och undrade om hon kommer att förlora sitt jobb för att några av oss bli U. "Ja, det kan faktiskt bli så" sa hon då.
Nu funderar jag på om vi ska gå ihop och misslyckas med mening. I alla fall så tycker jag att vi ska blanda in Högskoleverket. Ursäkta mig, men MINDRE än hälften har klarar denna tenta, sammanlagt på två försök, NÅGOT måste ju vara fel!


Härliga väder. Jag hade solglasögon när jag cyklade hem nyss. Solen lyser fortfarande men nu smattrar det för fullt mot rutan. Knasigt.


Idag hade vi oponering. Hade det varit en annan examinator så skulle alla ha fått "kompleterat", men nu behövde ingen det. Konstigt hur allt kan bero på vilken examinator man har.
Jag har föresten blivit U av M.S nu två gånger, då har jag för mig att man kan begära en annan examinator (i andra kurser är det i alla fall så). Jag måste kolla upp det. Jag vet inte vart jag ska vända mig bara..... KajAn kanske.


Ikväll är det som sagt, i tidigare inlägg, körövning för Joacim och jag kan fortfarande inte släppa SKÖN och att jag inte fått någon schysst chans. Visst, det hade ju varit jobbigare om jag fått en Nej när jag var frisk, men då hade jag i alla fall kunnat visa vad jag går för.
Just nu går jag inte för nått. Jag är sjuk hela tiden, trött, motivationen till pluggandet är borta på grund av gränsreglerna och jag får det aldrig att bli bra i lägenheten.
på tal om lägenhet, ska sätta upp oss på önskelista på Graflunds. Om det kommer en 3a i denna trappuppgång så vill vi gärna ha den. Det ska jag göra på en gång.

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback