Kära M.S

Gah. Nu är jag sådär sjukt irriterad igen för att jag kom in att tänka på vår kära M.S som vill kasta ut 50-70 elever från lärarprogrammet om hon får som hon vill. Kom in på henne för att en vän skrev att Västerås lärarutbildning är den svåraste. Stämmer detta så är det jävligt synd om dem! Hur kan de vara svårare? Har de begreppstentor av M.S i alla kurser då eller!? Aja. Jag vet inte vad den fakta kom ifrån eller från NÄR. Det enda jag vet är att jag är irriterad på LiU som känns oplanerade och inte har tänkt igenom och tar hänsyn till eleverna. Det konstigaste är fortfarande att man, som elev, endast får två dagar observation på VFU när Eskilstuna har två hela veckor där de har observation. Eskilstuna är även på samma ställe under hela utbildningen! Konstigt nog så är de på campus Linköping och på samma ställe under alla VFU veckor (om jag förstått det rätt). Är det bara vi som hoppas runt som indianer till olika ställen? Fast.... Jag tycker det är bra att man får komma till olika ställen eftersom alla jobbar på olika sätt, på något vis.
Imorrn ska jag ringa till min vägledare. Hoppas hoppas hoppas allt kommer gå bra (ja, jag är orolig som bara den!)!

Kommentarer
Postat av: AL

Hej



Jag kan intyga att Västerås inte har den svåraste lärarutbildningen... Har läst en kurs där och fick nog... Ingen kursplan följdes, kursen låg i studenternas makt, läraren vågade inte göra någonting... Ingen teori som var något att ha, nej, fy... Lätt som en plätt att få VG - lämna bara in uppgifterna i god tid... Så nej att Västerås är svårt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback