2 191 dagar = 72 månader = 6 år

Idag är det min och Joacims dag. Det är den 11e december 2010 vilket betyder att vi har varit tillsammans i hela 6 år! Så hur har detta firats? Inte alls. Inte än i alla fall. Joacim gick upp tidigt för att jobba ett långt pass, typ 12h. Jag sov kvar med en sömn fylld med drömmar som även plågat mig under natten. Sedan har jag spelar StarCraft2 med Jonis! (Jag känner mig nu lite bättre!) Under spelets gång har jag plågar Jon med att inte låta bli att sjunga till de flesta låtar som spelas på min Spotifylista.

Jag har haft en rolig vecka, med vissa undantag...! Speciellt de senaste dagarna! På torsdagen hade SKÖN luciatåg som gick jättebra (eller...?). Efter det så åt jag, Joacim och Frida mat ute och på vägen hem så mötte vi Anna*2 + annat folk jag inte känner och bestämde oss då att följa med till trappan. Jag hade först bestämt mig för att gå hem, eftersom jag antog att det skulle vara smockfullt på trappan pga att det var irlänsk kväll, men även jag ångrade mig.. Tur var väl det! På trappan var det nämligen kanonkul! Träffade lite SKÖNa människor och vi flirtade även lite med bandet så att vi fick komma upp på scen och sjunga Gain Ainm. Skoj. Eftersom det var torsdag så slutade spårvagnen gå tidigt och jag som redan innan kvällen hade ont, var i princip död när vi kom hem.

Fredagen bjöd på en föreläsning som jag missade pga djävulsk kramp, lång lunch och en föreläsning som var kändes väldigt illrelevant i första akt. I pausen försvann mer än hälften och vi var ca 20 studenter kvar. Det är pinsamt, men jag förstår att folk inte känner att det är värt att sitta där och somna när vi har två skönlitterära böcker och ett kurskompendium som ska läsas till tisdag. Andra akt av föreläsningen var däremot mycket bättre, så jag är glad att jag stannade den där extra timmen. Nu var det inte detta som var det kuliga med fredagen, nej det var kvällen!

Fredagskvällen tillbringades hemma hos Emma med en stor del av den trevliga arbetsgruppen och en kurskamrat. Vi tog med oss mat, åt, färgade Emmas hår (kanonsnyggt!) och tittade på Idol. Efter detta åkte jag hem och de andra gick ut. Jag kände inte för att utsätta min onda kropp för det.. Det var i alla fall en superdupertrevlig kväll! Jag tror att mina kära kamrater hade det trevligt ute och jag hade det mys med serie-tittande med bästaste finaste underbaraste fästmannen!

Ikväll ska vi till SKÖNa Anna på glöggfest! Jag känner endast Anna, så det ska bli spännande att se hur jag beblandar mig innan Joacim kommer. Är inte så jätteduktig på det där med att komma till ett ställe när man inte känner någon. Eller... Jo, jag är väldigt duktig på att ta kontakt med folk men när det är så här tillställning (8 personer enligt facebook) så brukar det vara så att alla känner varandra sedan innan...så kommer lilla jag och är förvirrad. Aja, det löser sig :)

Nu funderar jag på om jag ska skälla på mig själv och städa upp efter Tenta-P.

<3 & :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

6 ar sedan jag slutade avsky dig, hipp hipp HURRA! :D Nej men grattis till er, superkram till er bada!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback