Gnällspik

Japp, jag känner mig som en jävla gnällspik nu när jag har ont i ryggen. Att ha knivar i ryggen när man rör sig gör det inte lättare att gå. Sen när folk kommenterar att "ja, men jag hade faktiskt också ont fast jag gjorde det och det ändå..." gör inte heller saker lättare. Men kan man jämföra smärta? Två personer som lider av samma problem känner ju olika, hur ska man då kunna jämföra sig med någon man inte har samma problem med? Jag har, under denna tid då jag har haft jätteont, lärt mig att jag blir bättre av att vila och sämre av att strunta i att jag har ont (någon som är förvånad över resultatet?).

På väg till skolan för att träffa gruppen. Det är snökaos. Galet spårit överallt av snö/slask och jag har svårt att ta mig fram. Stod och väntade på spårvagnen då en man kommer fram och säger att de är inställda och att de inte kommer att ersättas av bussar pga för dåligt väglag.

Östgötatrafiken säger på hemsidan "...spårvagnstrafiken i Norrköping helt inställd" (från klockan 9. hemsidan skrev detta 9.16)

Nu kurerar jag ryggen med värme och hoppas på att den ger med sig, annars kommer jag inte kunna ta mig till gruppen. Mest av allt hoppas jag att snön ger med sig och att lokaltrafiken kommer igång igen, men det lär ju inte hända...

Kommentarer
Postat av: Kusin Zandra

Sv: jag kan bara hålla med dig! Synd om människan och all okunskap!



Älskade du, hoppas ryggen blir bättre snart!

Puss<3

Postat av: Mormor

Lilla du, så jobbigt med värk

i ryggen hoppas det inte blir

så långvarit.

Man kan inte jämföra sina smärtor

med andras, de varken är eller

upplevs lika.Så gör som du tycker

det känns bäst!

Är det dom "braiga" tandpetarna du

köpt till mej? Jättegulligt av dej.

Många kramar

2010-02-03 @ 22:37:32
Postat av: Robin

Ja du Maggan det här är något som vi måste åtgärda omedelbart... Jag tycker att vi läser på om sjukvård inom kyla och väta, samt statistik på trafikolyckor samt folk som halkar, allt som är relaterat till snö och is. Sen Refererar vi av helvete i en koncentrerad rapport och skickar till kommunfullmäktige angående att dra fjärrvärmeledningar under Norrköpings gator. YES!!! Där har vi det ;)

2010-02-08 @ 03:52:09
URL: http://catwalker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback