Något behöver göras åt saken!

...men det är svårt. Pointsräknandet har hamnat på hyllan och snön gör att jag inte kan cykla eller gå (och lokaltrafiken är ur funktion och det är svårt att gräva fram bilen)... Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra, men det känns inte så kul när man beställer kläder åt 6 personer och är den enda som beställer L istället för S.

Nu i veckan är det sportlov (ej för oss på universitetet dock), sen kan snön försvinna tycker jag! Kommer ta lång tid för all denna snö att försvinna och det kommer bli slaskigt.. Som Johanna påpekade, tänk er Salatullen när det börjar smälta bort (!). Får se hur det blir med det.

I helgen har det varit snöoväder. Är det likadant väder nästa helg så kommer vi inte att komma upp till Enköping, tänker inte ge mig ut på 55an i kaoset...

I skolan håller vi på med "Produktion". Jag valde att arbeta med "Sagorum", där vi ska ta med oss barn ut på ett litet äventyr. Vi har byggt upp en miljö där vi kommer att starta i Pippi Långstrumps (jag kommer vara Pippi) trädgård för att ta oss vidare till Piraterna, som har stulit Pippis pengar, med hjälp av luftballong och Hoppetossa (Båt). Det kommer bli kanon! Det enda som är jobbigt är att vi måste riva alla kulisser imorgon för de ska ha drama i salen på tisdag och onsdag...och på torsdag börjar redovisningarna för de andra studenterna. Men vi får rigga allt vi hinner på onsdag eftermiddag och göra det sista på torsdag och förhoppningsvis hinna se lite av de andras produktioner på torsdagen.

Annat kul som händer? Jag är med i Underkasst och blir Halvkasst snart! Halvkasst är Fadderiet som har hand om Nolle-p för de nya studenterna. Kommer bli kanonkul! SKiftet (när vi blir Halvkasst) vet jag inte riktigt hur jag ställer mig till än, vet jag först efteråt antar jag. Alla brukar bli galet fulla på skiften och jag vet inte om det är av egen vilja. Jag har inga problem med att säga nej, men det känns ruskigt obesvämt när alla runt en är så fulla... Aja, blir det för obeskvämt gåt jag väl hem, inget mer med det :p
Jag har byxorna på mig som jag kommer ha under Nolle-p-veckorna och oj så varmt det kommer bli..... Tunna, svarta arbetsbrallor. De är ju inte så varma i sig men detta material kommer dra åt sig solen (som jag hoppas vi kommer få se massor av!) ordentligt. Jag gav förslag på linnebyxor, men gav vika för dessa då det är bra att ha en massa fickor och extra skydd på knäna.

Helgen har varit intensiv men otroligt slapp, full av spelande :p Kul att umgås med folk men jag önskar fortfarande att jag hade lite fler vänner att umgås med. Känner mig fortfarande utanför på nått vis.

Min vän Johan åker bort från Sverige imorgon och vet inte när han kommer tillbaka.. Suck. Han kommer vara saknad, men om han inte kommer tillbaka så vet jag vart jag kommer åka när jag har pengar i alla fall. På ett sätt hoppas jag att han stannar, för det betyder att han trivs och har det bra. Precis som med Matilda! Saknad, men så länge du trivs så är jag glad!!!

Jag har varit duktig och lagt mig tidigt många kvällar nu, för jag har varit sjuukt trött. Men nu är klockan halv tolv. Inte bra. Ska upp tidigt imorgon så nu ska jag lägga mig.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag trivs superbra så du kan vara glad :) Men saknar dig vännen, planen är väl att jag kommer hem en vecka i slutet av augusti så då får vi ses! Kram!

Postat av: Katta

Så nu har jag läst ikapp din blogg lite ;) Jag håller med dig att det är konstigt att folk klagar på ens smärta och försöker jämföra den med sin egen... Alltså så kan det inte funka... Som tex vissa har jätteont efter ett kejsarsnitt och blir kvar på sjukhuset länge medan jag ville och kunde åka hem samma dag. Allt är helt enkelt individuellt, och du gör ju så gott du kan!!

2010-02-27 @ 11:15:49
URL: http://sagasmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback