Svedala

Har haft en trevlig helg hos Marie! Kollat på en massa film och ätit gott. Pizza, korv och jordgubbar med kaffegrädde (knasigt) och lite annat.

Skulle passera Svedala med tåg när jag åkte från Marie, men blev kvar där lite längre än nödvändigt. Det var signalproblem i Malmö = ersättningsbuss från Svedala. Efter att ha väntat i 30 min bestäms det att jag ska sitta kvar och bli hämtad i Svedala istället. Då kommer äntligen bussen efter ytterligare 10 min, men jag sitter fint kvar i värmen och väntar. Henrik och Saga hämtade upp mig och vi åkte den långa vägen till Kristianstad. Den Långa. Vi åkte i en cirkel på ett ställe, det var spännande. Men vi åt glass. Hallon/Lakrits - den var speciell men helt okey (glassen var av, för mig, helt okänt märke).

Henrik och några andra har spelat rollspel på eftermiddagen/kvällen som jag har tittat/lyssnat på. Jag tycker det är underbart men jag gillar inte att medverka. Lite synd, det skulle vara kul om jag gillade det. Usch, rollspel på Draman är något av det värsta jag varit med om på senaste tiden. Men jag klarade det relativt bra utan synliga (?) tårar. Nej, titta gör jag gärna men gömmer mig bakom en mask av namn och ord.....Huaa.... Ska jag spela en roll så ska den vara helt klar, jag ska kunna ha kontroll över situationen och veta allt jag behöver veta. Jag ska inte behöva ställas inför frågor jag inte kan svara på, det ger mig panik.

Nu i juli händer det massa saker i Kristianstad. Ska bli skoj!
Kristianstadsdagarna! Den 17e ska vi på Tivoli Rock, en massa band som spelar.

Imorrn, som det verkar, ska vi åka bort en sväng och spela spel! Härligt!

Har kommit på att jag glömt sladd och batteriladdare till kameran. Borde lägga sånt i väskan. Men men, batteriladdaren klarar jag mig antagligen utan och bilderna blir ju (förhoppningsvis) kvar på kameran.

Har under helgen funderat över vad gåsen i Nils Holgersson heter. "Nått på A eller K". Så rätt jag hade... Akka!

Skåningar använder ofta orden:
Mök, Hutta, Cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback