Skiftesvecka

På söndag är det fadderist-skifte. Vi i Underkasst blir då Halvkasst. Redan klockan 9 ska vi trägga nuvarande halvkasst (blivande överkasst) för skojigheter. Sedan ska vi träffas klockan 11 med alla andra och det är då själva skiftet börjar. Det kommer avslutas med en sittning på trappan. Jag är förväntansfull och hoppas på att det kommer bli en toppendag med mycket skratt! Det kommer bli en hel del C2H5OH antar jag, jättekul på en söndag (ironi? ja!).. Inte jättekul över huvudtaget kanske, beror på om det blir ett "måste" med alla straff vi antagligen kommer att få eller om det kommer bli en härlig stämmning. Även om straffen är i dryckesväg så betyder det inte att jag kommer gå med på vad som hellst.

Vi har fått en del jätteroliga uppdrag under veckan också! tyvärr är vi väldigt upptagna denna vecka allihopp i Underkasst (tentor och VFU blandat med vardagsproblem), så just nu gör bara uppdragen att vi blir galet stressade! Uppdragen är för att skapa en god känsla hos oss men just nu misslyckas det när vi inte ens hittar tid att träffas alla på en gång, någon gång under veckan.

Aja, det går vi se på söndag.

Skulle inte sjunga på kören, men det blev så ändå och nu är jag lite värre i halsen. Hehe. Så går det.

Imorrn ska jag med barnen till biblioteket och höra på högläsning, estetisk upplevelse. Nu är det bara två dagar kvar av denna VFU-period... Tråkigt... Men tiden går fort och då är det dags att gå ut igen för tre (!!) veckor! :D Jag trivs jättebra och skulle gärna hoppa på och börja arbeta på den förskolan på en gång! Men jag har ju en del kvar på utbildningen och de söker ingen just nu heller...

Jag har en tendens att blogga när jag inte är på topp... Och nu har jag bloggat en del... 1+1=2... Men det gör att jag tänker på annat en stund och tränger bort de där knasigheterna!

Nu ska vi ta en kvällsfika och sen ska jag sova. Imorrn är det som sagt VFU och sen ska jag och två underkasstare ta lite kort som ingår i vårat uppdrag.

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback