Lång natt

Jag är trött. För en halvtimme sedan gav jag upp och gick upp. Det är kvavt och jag kan inte sova. Det har varit en lång natt med väldigt lite sömn, hur skall jag klara av dagen? Förskola 9-15 och kör ikväll. På kören ska jag försöka att inte sjunga, good luck with that, men det är bra att jag är där så att jag kan kolla av läget (om jag ska vara med på högmässan på söndag).

På torsdag (och nästa onsdag) ska vi intervjua till uppsatsen. Nervöst och stressigt. Hade varit skönt om vi gjort dem för länge sedan, men det har inte blivit förens nu. Galet.

Jag är kluven inför sommaren. Jag ska läsa matte och svenska gramatik, två kurser på halvfart (och distans har jag för mig). Jag skulle helst av allt bara vilja vara, men sånt har jag inte råd med. Men det kanske blir soft ändå, beror på hur hur mycket det är att göra och hur fort det går. Annars skulle jag ju vilja jobba med barnen i sommar, men det är kört tror jag. Jag är inte inskriven i vikariebanken (tack kära gamla handledare) och den är stängd för nya ansökningar. Joacim ska på lite intervjuer för sommarjobb, det är nice i alla fall.

Jag funderar på om jag någonsin kommer lyckas "bli en bra bloggare"och inte använder bloggen som avlastningsplats. Den som lever får se.

Nu ska jag roa mig lite vid datorn och kanske lägga mig en stund och försöka vila lite.

------------------------------------------------

7.50

Yes! Jag fick sova en timme till mellan halv sju och halv åtta!

Kommentarer
Postat av: Skarran

Vem säger att du måste bli en "bra bloggare" då? Jag tycker att bloggar är till för att man ska få skriva vad man vill och om det är en avlastningsplats som du behöver/vill ha så får det väl vara så. Det lär inte bli tusentals läsare (jag är glad om jag kommer över 5-10 typ på min blogg) men det kanske inte är det viktigaste heller. Gör vad du vill med bloggen! =) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback