10 år sedan - 5 år sedan - 2 år sedan - idag

För 10 år sedan
Hur gammal var du?

11
Var gick du i skola?
Lillkyrkaskolan
Var bodde du?
Enköping, hos båda (skilda) föräldrarna.
Var brukade du hålla hus?
Säg det. "Hängde" väl ofta med vänner.
Bar du glasögon?
Nej
Vem var din bästa vän?
Matilda Rönning?
Hur många tatueringar hade du?
Ingen
Hur många piercingar hade du?
Bara öronen
Hade du varit på ett riktigt party?
Beror väl på vad man menar med riktigt. Det var riktigt för den åldern.
Hade du fått ditt hjärta krossat?
Nej, inte riktigt. Det kom någora år senare.

För 5 år sedan
Hur gammal var du?
16
Var gick du i skolan?
Westerlundska Gymnasiet
Var bodde du?
Enköping, endast hos mamma.
Var brukade du hålla hus?
Mitt rum eller vid datorn.
Bar du glasögon?
Nej, men strax därefter.
Vem var din bästa vän?
Agnes Forsell
Hur många tatueringar hade du?
Ingen, men planerade en.
Hur många piercingar hade du?
Bara öronen
Hade du varit på ett riktigt party?
Ja, de som jag tycker hör till åldern. Ingen alkohol.
Hade du fått ditt hjärta krossat?
Ja. Krossat till smulor. MEN jag hade även funnit min stora kärlek.

För 2 år sedan
Hur gammal var du?
19
Var gick du i skola?
Linköpings universitet - campus Norrköping
Var bodde du?
Norrköping
Var brukade du hålla hus?
Campus, Hemma, CykelJohan, Martin.
Bar du glasögon?
Nej, slutade snabbt med sådant trams då huvudvärken sitter i nacken.
Vem var din bästa vän?
Google.
Hur många tatueringar hade du?
En.
Hur många piercingar hade du?
Bara öronen
Hade du varit på ett riktigt party?
Jo. Även onykter för första gången. Rackarns OttenFest!
Hade du fått ditt hjärta krossat?
Om och om igen men kärleken hjälper att limma.

Idag
Hur gammal är du nu?
21
Var går du i skola?
Linköpings unversitet - campus Valla
Var bor du?
Norrköping
Var brukar du hålla hus?
Hemma, körerna, spelkonvent så ofta det går.
Bär du glasögon?
Nej.
Vem är din bästa vän?
Kiropraktorn.
Hur många tatueringar har du?
Två.
Hur många piercingar har du?
Fortfarande bara öronen.
Har du varit på ett riktigt party?
Japp, både bra och dåliga. Var på en underbar 30årsfest i lördags!
Har du fått ditt hjärta krossat?
Ett X antal gånger där X är ett tal som inte längre räknas. Mitt lim blir bättre och jag är starkare.

Hjärtat är starkare idag men jag har genomgått så mycket, speciellt under detta år. Många faktorer som spelat in inom familjen. Jag har tex varit med om mitt första dödsfall inom dem närmsta släkten. Jag saknar dig farmor <3 Hjärtat är starkare, men inte riktigt så starkt som jag önskar. Små saker som skulle glädja andra får mig att tappa fotfästet och vackla i mörkret. Jag har en sådan period nu, men jag sträcker ut händerna mot väggarna och stöttar mig fram. Jag ser svagt ljuset och är på väg uppåt igen, vilket känns skönt. Det finns fler faktorer som jag inte pratar om än, det kommer kanske om nått år, jag har lite att fixa och trixa med innan jag kan ta tag i det nya.
Det viktigaste är dock att jag faktiskt blivit starkare. Den mörka perioden har knappt börjat innan jag är påväg ur den. Jag har fått många nya vänner under året som fler av dem hjälper mig att förstå att ja är mer än vad jag tror - jag ska bara våga lita på det.
Jag klarar min utbildning fint, jag fastnade inte ens i spärren (även om jag var nära).
Jag har, enligt mig själv, agerat som en bra general i fadderiet och därigenom lärt känna fina människor.
Jag är förlovad och firar i december 6 år tillsammans med min kärlek.
Jag jobbar mig framåt och småsaker ska inte få slå sönder mina knän!

Nu blev det väldigt mycket på liten yta i detta inlägg, men sådan är jag. Det finns mycket att ta reda på om man vågar gräva.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Braig lista. Mycket miket bra att du har blivit starkare som person. Post pa vag till dig! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback