Borås Spelkonvent 2010

I helgen var det spelkonvent i Borås. Underbart att få komma iväg och träffa människor som betyder mycket och slippa tänka. Det blev tidig resa från Borås på söndagen dock eftersom Joacim skulle jobba klockan 12 i Enköping. Vi missade kanske inte så mycket de sista timmarna av konventet, men det hade varit mysigt att kunna säga hej då ordentligt eftersom det är folk jag inte träffas ofta, irl vill säga.

Så vad bestod helgen av? (Här kommer mina få läsare knappt att förstå något). Utan inbördes ordning.
"Det där spelet som var nästan som Dam" - i Sarz.
Mahjong
Citadels
Formula motor racing
Carcassonne
Shadow Hunters
Monty Python Fluxx
"Det där flygplansspelet"
Agricola
Fury of Dracula

Vad jag missade att spela, som jag tänkte spela, var Zooloretto. Precis som de senaste konventen jag varit på, så kan jag fortsätta att ha det som mål inför kommande konvent.
Det var planerat att spela Dominion också, men då Henrik inte hade med sig nya så bidde det inte så. Pratade även om att spela Runebound, men det bidde inte heller något..
Bidde alltså inte så mycket nytt, men vad gör väl det? Det var mycket trevligt i alla fall!

Frågan lyder: CrossCon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback