Dags att rycka upp sig?

Japp. Att vara nedstämd suger, på riktigt. Det går ut över studierna, fruktansvärt mycket... Det går ut över mitt humör, ännu mer än studierna. Jag vill helst av allt bara sova, men inte ens det klarar jag av. Inatt fick jag ca 2,5h sammanhängande sömn sen småsnuttar av helkass sömn.

Idag var jag hos kiropraktorn igen så nu har jag huvudvärk. Inte så jättestor, men den ligger tryckande och låter sig inte glömmas bort. På onsdag ska jag dit igen för att träffa en tränare och få hjälp att hitta ett bra sätt att stabilisera de muskler som "saknas".

När jag var på väg till kiropraktorn fick jag ett samtal som faktiskt gav mig lite ljus. Det var en telefonintervju. Jag hoppas på att jag blir kallad på en ny intervju. Det är academikworks som söker receptionist ca en gång i veckan. Jag sökte och hoppas nu på att de vill ha mig. Jag behöver något annat än skolan just nu, och jag behöver en extra inkomst så att jag kan stabilisera min buffert som blev så gott som tömd i sommar.

När jag kom hem från kiropraktorn så ringde academikworks även till Joacim. Det gällde ett arbete som butiksbiträde i en elektronikbutik som jag tipsade honom om. Eftersom han satt i kassa hela sommaren så har han en bra merit. Han ska på intervju på torsdag. Att Joacim fick en intervjutid på en gång får mig att tveka på om jag kommer få en andra intervju. Det är ett annat jobb och kanske lättare att hitta folk, beroende på meriter, men vad vet jag?

Ett tips för er studerande, som söker ett extrajobb, är att skapa ett konto hos academikworks.
http://www.academicwork.se/

Önska mig lycka till inatt, jag behöver lite mer sömn!!

Kommentarer
Postat av: J-A

Lycka till! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback