Viktförändring och smärtlindring

I måndags steg jag på vågen hos barnmorskan för att se att jag går uppåt eftersom jag har sådana problem med att få i mig mat.. vågen visade +2,8. Det är lugnande, eftersom det är mer än vad det var för en månad sedan. Barnmorskan sa att det var lugnt, jag ska fortsätta få i mig det jag kan och fortsätta att dricka mycket. Hon sa att skrutten är en liten egoist, så hen klarar sig :) Igår gick vi in i vecka 36. Det börjar närma sig! Idag har jag inte mått så bra, men då kanske det är bättre imorrn! Halsbrännan är verkligen pain in the ass - fast jag är fortfarande glad över att jag sluppit kräkningar! Endast två gånger har jag fått stå ut med det och då var det pga att jag är så känslig oralt. Tandkrämsskum och de där vidriga tabletterna mot halsbränna... Hua.. Har köpt nya tabletter som är bra :)

I måndags var det föräldrarutbildning del två och det pratades om smärtlindring. Mina val blir väl lustgas och, om det hinns med och behövs, ryggbedövning. Vill helst slippa ryggbedövning, av flera orsaker.. Nålar! Sprutor har ju inte direkt varit min grej och det är fortfarande jobbigt, även om det är bättre nu än för ett par år sedan. Hade det räckt med att få själva bedövningen så hade det varit en sak, jag kommer ha ont och jag kommer inte att behöva se vad som händer i ryggen på mig. Nu räcker det tyvärr inte bara med det, man får dropp också. Dåliga erfarenheter av dropp. Svårstucken är jag, även om det är bättre nu när jag är gravid, och det är vidrigt att ha den sittande. Det är ju inte smärtan som jag har problem med; det är själva grejerna, och att då behöva ha dem där hela tiden är inget kul. Sen har jag alltid avskytt att ta bort nålen igen också.. Vi får se hur det blir, jag är inställd på att ha ont och skita i vad de gör med mig, bara det blir bättre :p Bäst att förvänta sig smärta, så kanske man blir positivt överraskad ;)

Det finns lite alternativa saker att göra, men de blev snabbt strykta från min lista. Akupunktur - nej, nålar. Gummiplattor med ström - nej, både latex och stötar.

Hoppas på att masken till lustgasen är latexfri, men annars går det att lösa med att bara ha röret. Sm man sett på tv om man tittar på de där föda-barn-programen. Vi fick se en film i måndags också, folk som födde barn. Tårarna rann lika väntat som när jag ser på de omtalade programen. :p

Andreas är här och leker lite. Igår hade vi Marie på besök och spelade en massa spel hela dagen. Imorrn är det besök hos barnmorskan som gäller och sen drar vi till Enköping över helgen för att ha BorkLan.

Skrutten är vild i magen idag.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Mahh, jag kan inte fatta att jag ar sa langt borta fran dig just nu nar det hander sa mycket for dig! Jag ar sa superduperjupiter-glad for dig! KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback