Utkast: Feb. 14, 2011

DIN/DITT FÖRSTA:
Operation: Tog bort halsmandlarna när jag var 6 år. Snarkade tydligen som en skogshuggare. Fick boken "nicke nyfiken på sjukhus" och fick äta glass i en vecka. Underbart.
Piercing: Första och enda är hål i öronen, när jag var 8 år kanske. Skrek som en liten gris.
Sport: Som jag faktiskt gjorde varje vecka var att spela badminton. Testade även dans men det var inte min grej ens när jag var liten.
Husdjur: Den allra första var nog min tamråtta som hette Simone. Pappa blev allergisk och vi gav bort dem, tror jag, annars har jag ett och annat att tala med päronen om nu i efterhand.
Semester: När jag var 1 var vi i Danmark men det kommer jag inte ihåg så jag säger Kanarieöarna när jag var 7. Bamseklubb en dag innan jag fick panik, dock fick jag behålla bamseshortsen, bamsetröjan, bamsekepsen och bamseryggsäcken. Bra skit.
Konsert: Haha. Jag skäms. Det var Hammerfall när jag var 13. Herregud vad avlägset.
Kärlek: Hade säkert någon crush i lågstadiet, men min första celebrity-crush var Ricky Martin.

JUST NU:
Äter du: Inget konstigt nog. Åt just lunch med korv stroganoff och ris. Passar på när Leo inte är hemma då det är hans två hatdelar i mat
Dricker du: Kaffe med mjölk och sötningsmedel.
Ska du: Läsa om god skrivutveckling, boka Sweatstep till efter jobbet imorgon och sätta på ännu en kopp med kaffe.
Lyssnar du på:
Tori Amos med låten Police me.
Väntar du på:
Att solen ska försvinna från lägenheten så jag kan sluta kisa innan ansiktet fastnar så.
Tittar du på: Datorn och en repris av Project Runway på mute.
Har på du på dig: Svarta treggings, mönstrad klänning och en svart lång kofta.

 

DIN FRAMTID:
Barn: Ja, i alla fall två. Kombinationen mig och Leo kommer bli så jävla rolig att se, kan bli asbra eller katastrof.
Giftermål:
Har pratats om det mer eller mindre seriöst, det kommer när man har råd med en fest eller resa. Tove Björkman, det låter som en respektabel kvinna.
Karriär:
Om ett år är jag färdig förskollärare och det ska jag nöja mig med ett tag, sen blir det nog någon sorts vidareutbildning.

 

VAD DU FÖREDRAR:
Kramar eller kyssar: Beror väl på sammanhang. Jag är ingen kramare av vänner eller likande och skulle någon försöka kyssa mig skulle den personen få en smäll. Men eftersom jag har Leo så äger båda.
Snygg mage eller snygga armar: Båda ska fan vara snygga. Punkt slut.
Busig eller lydig: Om det handlar om barn får de gärna vara busiga och lydiga. Bara de inte går bananas.

 

HAR DU NÅGONSIN:
Tappat bort glasögon/linser: Tappar bort ca tre par solglasögon varje sommar.
Brutit ett ben: Nej, jag har klarat mig utan skador jävligt bra.
Rymt hemifrån: Nej, jag har alltid varit för hungrig för sådant.
Röntgats: Ett antal gånger under tandställningstiden.
Krossat någons hjärta: Haha, hemskt att säga men det har jag nog gjort. Gillar jag inte personer kan jag nog vara rätt så okänslig.
Nobbat någon (som haft känslor för dig): Ja.
Gråtit när någon dött: Ja.

 

TROR DU PÅ:
Kärlek vid första ögonkastet: Attraktion kan alltid vara stark men kärlek måste vara djupare.
Gud: Inte för fem öre.
Mirakel: Jag tror att slumpen kan vara riktigt passande ibland och det kan säkert framstå som mirakel.
Aliens: Andra livsformer i universum känns rätt så troligt. Att vara helt anti det är ju bara trångsynt.
Magi: Önskar att jag gjorde det men inte sen det där jävla programmet ”magikerns hemligheter”. Varför får sådant gå på tv?
Ett himmelrike: Jag vill tro på reinkarnation så att man alltid kommer tillbaka i någon form med de man älskar. Även om jag inte tror på gud eller himmelen vill jag inte tänka på att det bara är slut. Om jag dör och någon begraver mig under jorden kommer jag hemsöka er tills ni själva ligger där, så ni vet.
Änglar: Nej.

BLANDAT:
Är du kär i någon? Sedan juni 2008.
Önskar du att du bodde någon annanstans? Jag vill bo så Leo slipper pendla utan att det är i Stockholm. Känns aningen omöjligt.
Tycker andra att du är attraktiv? Det är väl inte min sak att svara på men vissa gör säkert det, andra inte alls.
Dricker du?
Jag dricker inte alkohol längre. Inte så att jag är anti det utan att jag aldrig känner för det bara, såklart kan det vara najs med körsbärsvin och sprite ibland men inte ofta.
Använder du droger? Koffein, socker och transfetter. 
Vilket schampo använder du? Barnängens aloe vera.
Vilken parfym använder du? Ingen alls.
Vad är du rädd för?
Döden (själva fenomenet, inte typ liemannen), tusenfotningar, att bli tjock, ormar
Gillar du att tvätta?
Nej det är fan sämst men jag gillar att ha rena kläder så det väger upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback