Jäkla tjat.

Varför måste vissa ha predikan om hur mycket man måste tänka efter innan man skaffar barn? Hur mycket pengar det kommer kosta. Hur jobbigt det blir om man går ifrån varandra. Att det är en stor förändring att få barn.

 

Allt är relativt.

 

Hade det gjort skillnad om vi väntat tills vi var 30? Att vi varit tillsammans i snart 7 år och är "unga", är det mindre värt än om vi varit tillsammans mindre än 2 år och var "äldre"?

Kostnaden kan man inte komma ifrån, men vi är inga som köper vagn för 15000+ och behöver massa nya saker. Tror inte att skrutten bryr sig heller. Inte de första åren i alla fall.

Att gå ifrån varandra är väl alltid jobbigt?

Stor förändring, no shit (!).

 

Nej, men jag har ingen aning. Tack för att du tar upp saker med mig. Skulle jag aaaaldrig tänkt på annars. Människor som drar denna predikan (gärna flera gånger), är de som jag kan tänka mig nästan vill att det ska gå åt helvete med allt för att kunna säga "vad var det jag sa"... Trött jag blir.

 

Bara för att många vill ha allt på det säkra och inte känner sig redo än, måste de försöka få mig på sin sida?

 

MEN! Det är fler människor som är positiva än negativa. Jag får galet med uppmärksamhet och "alla" vill prata och ge lyckoönskningar. Många man inte pratat med på länge blir plötsligt intresserade och många man inte känner vill prata.

Tänk vad en fin liten skrutt i en mage kan göra. <3


Kommentarer
Postat av: Danielle

Haha, jag är nog en av de du inte pratat med på länge.

Jag håller med dig om det du skriver, fick samma predikan själv och på det har jag och Adam inte varit tillsammans speciellt länge.

En bebis behöver saker, det är klart (och det får ju bebisen också) men framför allt behöver den föräldrar som är engagerade och kärleksfulla. Jag har en känsla av att både du och Joacim är det! Tror att du kommer bli en toppenmamma :)

Postat av: Danielle

Jag tror faktiskt att jag fick mycket mer sånt. Det började redan innan jag ens var gravid med förmaningar om att vi var för unga (fast vi inte ens själva ser oss som unga föräldrar), vi fortfarande pluggade, vi inte varit tillsammans tillräckligt länge. När jag var gravid var det andra som frågade om hon var planerad, vissa frågade till och med om hon var ett misstag. Nu när Evelinn snart är 9 månader gammal är det inte längre någon som ifrågasätter vårt föräldraskap, så det försvinner till slut :)

Det var verkligen en superfin dag idag. Fler sånna till folket! Hoppas ni också haft det fint.

2011-07-19 @ 20:08:26
URL: http://majssnigel.blogg.se/
Postat av: Annika

Herregud folk alltså. Dom ska ha en åsikt om allt.



Det viktigaste man kan ge sin lille/lilla är ju kärlek och det kostar ingenting! =)



Lycka till med allt!

2011-07-20 @ 18:29:50
URL: http://paintpastelprincess.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej! Nej det var tyvärr inte V-ås vi var till, åkte från Bålsta till U-sala. Ahaa jobbar han där på Biltema?

För övrigt så tycker jag att man inte kan förutspå hur sin relation kommer gå, och många som väntar och väntar för länge på rätt tillfälle, blir utan barn helt. Om man funderar för noga, så känns det kanske aldrig som rätt tillfälle, för vissa.

Tycker det är bra att ni passar på nu när ni är unga, pigga och älskar varandra, vilket jag tror ni gör. Resten ordnar sig alltid. Du kommer bli sån bra och kärleksfull mamma. Kram... Gunilla

2011-08-01 @ 10:47:00
URL: http://brunettgundasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback