Vaken!

Idag var (är) jag uppe innan 10. Kors i taket! Efter en kamrats inlägg på facebook om att hon höll på rensa saker kände jag att "åh, det måste jag göra..." MEN jag har så sjukt svårt för det! Båda mina föräldrar är sparare, jag antar att det smittar? Jag har i alla fall gjort så gott jag kunnat i ena garderoben. Jag kan inte rensa helt eftersom jag inte kan testa om plaggen passar eller ej. Jag har en del plagg som funnits i min ägo länge, som kanske inte passar, men det är så svårt att "döda sina favoriter". Det var förresten en av de första sakerna jag fick höra som introduktion när vi började med b-uppsatsen "Var inte rädd att döda era favoriter, det kommer nya!" Det är sant och jag försöker att tänka på det när jag rensar garderoberna. Efter garderoberna vet jag inte hur jag ska fortsätta, då kommer det svåra. Skolpapper blir nog nästa projekt. Rensa och arkivera snyggt i pärmar (som jag läste att en annan kamrat höll på med). Jag har ganska bra koll på mina skolpapper, men alla är uppsorterade i småpärmar efter kurser. Blir bättre att skaffa en större pärm och flika upp allt. Sen då? Hur går man vidare med alla grejer? Det kanske blir bättre när vi flyttar, kanske lite lättare att plocka bort saker då. Jag har en kartong som står här bredvid mig, jag har inte så stor koll på vad som finns i den... Där kanske det finns en hel del att bara hiva. :p

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja både barnmorskan och läkaren tjatar om det där att man inte ska gå upp så mkt och att man helst ska se en dietist. Man blir så less, kan dom inte säga att dom tycker att man gjort ett bra jobb istället och heja på?



Jag har inte heller haft några kräkningar utan har mått oerhört bra hela tiden. Så skönt! =)



Läste att du och din kille också varit ihop i snart 7 år...samma för mig och man ! =) Härligt!



Ha en underbar söndag!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback