Lättnad går över till rädsla

Nej, det är inget farligt (hoppas jag).

Jag fick piller utskrivet, och klartecken att äta dem, av läkaren som jag träffade 5 juni (som även ringde extra och kollade upp att det var okey när jag ifrågasatte). Jag blev oerhört glad över att få äta det som verkar vara det enda som hjälper mig. Idag frågade jag, på min läkarmottagning, om jag kunde få sådana utskrivet. Läkaren ringde upp mig och sa sammanfattat nejnejnej(!). Han var väldigt förvånad över att jag fått det utskrivet och förklarade att det var fel! Han sa att den tablett jag tagit inte var någon fara, men att jag inte ska äta fler utan fortsätta komma på pensling istället. Med tablett känner jag att det blir bra en stund! Nu har jag börjat få besvär igen, men det har inte blossat upp så förfärligt som det gjort igen efter pensling. Penslingen tar bort besvären efter ett par dagar, men jag är i behov av ny pensling efter en vecka (då det har varit lika illa igen).

Aja.. Vi får la se hur det går. Hoppas på att det piller jag tog inte har gjort något knas för skrutt. Hoppas även att pillet kan ha hjälpt så att det inte kommer bli så illa som det har varit den senaste tiden. Längre fram i tiden, när skrutt kommit ut och jag inte ammar, ska jag be om att få en riktigt lång behandling och se om det hjälper. Men det är ett bra tag dit. Nu får jag gilla läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback