Sommar på ingång

Solen skiner ena sekunden och andra så regnar det, heja svensk sommar!

Denna vecka har jag tre dagar på campus på min sommarkurs. Läraren kommenterade att många av oss var överkvalificerade för kursen, och jag håller med. "Att leda lärprocesser" 7,5hp. Kursen består av fem campusförlagda dagar, 3 nu och 2 (examinering) vecka 33. Examineringen består av en gruppuppgift (rollspel-ish) och en individuell. 5 obligatoriska böcker där jag är bekant med två av dem sedan innan, det känns bra.

I sommar ska jag även plugga till två omtentor om litteratur och försöka ge mig på den rackarns grammatiken. De två första tentorna kommer gå fint eftersom jag kommer att klara dem bara jag pluggat, men grammatiken är jag mer orolig för. Jag missade så mycket av föreläsningarna när kursen gick och jag behöver lära mig från nästan noll. Men men, det kommer väl gå bra någon gång... Även om det kanske inte blir i september.

Mitt sommarlov börjar snart, vilket kommer innehålla ännu mera plugg och en hel del avkoppling. Jag ska försöka varva pluggandet med att få läsa några skönlitterära böcker. Jag saknar det och jag behöver det! Dessa tre år har jag knappt läst några skönlitterära böcker utanför utbildningen... Utbildningen har innehållit några få skönlitterära, men det är inget som kan mäta sig mot hur min läsvana var innan universitetet. Nu känner jag inte alls för att plocka fram en bok för avkoppling eftersom många timmar går åt att ta sig igenom mer eller mindre akademiska texter.

Jag ska köpa mig en fläkt till sommaren också!!

Jag är lite orolig för hur det ska bli när det är dags att föda... Det är beräknad förlossning måndag vecka 36 och Joacim jobbar fram till vecka 33... Om bäbisen fårför sig att komma ut tidigare så kan det hända att Joacim inte är här. Jag har i alla fall frågat en vän om lov att ringa i panik om det händer. Har han tid kan har hjälpa mig och annars kan kan lugna mig och be mig ringa en taxi. ;) Att veta att jag har någon att ringa är i alla fall lugnande i sig.

Jonis har varit här några dagar och slaktat zombies med Joacim medan jag har varit i skolan. Jag trodde att jag hade en sambo som hade sämst framförhållning, men Jonis: du är värre :p Sötis! Det har varit skoj att ha dig här, pliis kom ageeeeein!

Kommentarer
Postat av: Tove

Att läsa kurser man är överkvalificerad för äger! Jag går "fritidens pedagogik" 15 hp i Sthlm. Fem obligatoriska träffar + göra en fältstudie och skriva 4 sidor om barns lek och lärarrollen:P. CSN i sommar blir väldens enklast "tjänade" pengar någonsin!

2011-06-16 @ 20:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback