Sommardag

Inatt sov jag dåligt, men jag tog igen det på förmiddagen och gick upp vid ett istället för att gå upp när Joacim åkte.
Idag är det varmt, men jag har monterat ihop fläkten och har det nu svalt och skönt.
Lägenheten säger: STÄDA MIG!
Kurslitteraturen säger: LÄS MIG!
Jag säger: Hm... Senare.




Kanske.




Bäbisen skuttar runt i magen och jag antar att skrutt har det bra.
Igår tittade jag på sådant där "få-barn-program". En liten en ville inte vända sig rätt och det var inte så konstigt, för navelsträngen låg tre varv runt huvudet. Det gjorde mig nervös, men eftersom skrutt är överallt hela tiden så är det nog ingen fara just nu i alla fall.
Jag läste att skrutt har (så gott som) växt klart på längden och det bara är en massa vikt som ska på nu. Jag har börjar öka i vikt nu, får se hur mycket det blir tillslut. Känns bra att vågen tickar lite uppåt, har känts konstigt att växa en massa utan att öka i vikt.




Får se om det blir någon nytta gjord i denna lägenhet idag, nått litet ska jag väl kunna göra i alla fall? Alla barnkläder blev i tisdags vikta och paketerade i byrålådor och andra kartonger efter storlek. Känns organiserat och bra! Skrev även upp en fin liten lista på vad som finns, bara för att.
Tiden springer fram, snart kommer skrutt att förvandlas från mage till bäbis. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback