En sådan där så kallad uppdatering

Hallå hallå.
Jag är trött och glad, men börjar få det jobbigt med att gå. Muskler möbleras om och jag får snabbt ont när jag är i rörelse. Nu är nästan barnvagn avbockad från listan, skickade familjen på att köpa en från blocket i Västerås (eftersom det nästan bara är långt ner i söder eller längst upp i norr de bestämmer sig för att sälja barnvagnen vi vill ha). Behöver nu köpa till liggdelen bara.

Pluggmotivationen finns, men den är mer peppad på att plugga till tentorna i augusti än det som behöver göras nu. Den lilla motivationen jag hade till att skriva debattartikel, novell och essä (essä = nästan en rapport som ska vara 7-9 sidor) blev totalt överkörd av lärarnas idioti med hur vi ska hinna göra dessa saker. Det blev inte bättre av att jag igår var på en föreläsning som gjorde mig, rent ut sagt, förbannad. Den var total onödig och jag slösade alltså bort 4h som istället kunde ha gått till att skriva på de andra sakerna. Aja, de timmarna går inte att få igen och nu ska jag ta en powernap och sedan läsa boken som ska redovisas imorrn. En avhandling som känns pluttinuttig, som ett önsketänkande, vi får se vad som händer senare när det börjas gå in på djupet.

Adjö Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback