Tvåbarnsmamma!

Jag har fött fram en snoppbärare. Det var inte helt lätt, men allt gick bra tillslut. Vår Adrian är född den 18 december och efter det har vi kämpat med amning (Jag fortfarande irriterad över att det alltid låter som om amning är sååå lätt och mysigt och naturligt. Det är förfan assvårt och gör skitont i vissa fall, i mitt fall), infektioner och sår och smärta och en liten fis som har en dålig tillväxtkurva. Just nu har allt stabiliserats. Jag helammar och Adrian går upp i vikt. 

Note: Om det blir fler barn ska jag överväga kejsarsnitt eftersom jag inte har öppnat mig ordentligt på mina två förlossningar. Med Adrian blev det kritiskt ett tag och de var beredda på ett akut kejsarsnitt. Läget stabiliserades och han föddes vaginalt till slut. 

Mer har hänt. Jag har bytt jobb. Vi har flyttat. Vi bor nu i Märsta, i en svindyr lägenhet (men ett förstahandskontrakt!). Jag är föräldraledig och behöver söka nytt jobb (det blev sjukskriven pga foglossning och min provanställning bröts). Joacim arbetar 50% och behöver göra klart sina uppsatser. Leia har ny förskola där hon trivs jättebra, men hon saknar Norrköping. Jag saknar också Norrköping. Jag saknar den fina staden och alla vänner. Här känner jag mig ensam... 

Leia är en fantastisk storasyster!



Puss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback